SmartEmailing – český nástroj pro tvorbu newsletterů

Český nástroj pro tvorbu newsletterů SmartEmailing.cz nabízí své služby pro velké korporace, menší firmy i jednotlivce. Při přechodu z jiné služby můžete využít odbornou pomoc interního poradce (za poplatek). SmartEmailing lze provázat se Shoptetem – službou pro vytvoření a vedení e-shopu. My se však primárně podíváme na možnosti propojení s redakčním systémem WordPress.

SmartEmailing umožňuje vytvoření testovacího účtu na 14 dní zdarma, se všemi dostupnými funkcemi a s možností rozeslat až 1000 e-mailů. Pro registraci budete potřebovat e-mailovou adresu a telefon. V tomto článku vám tuto službu představíme jako další z řady nástrojů pro e-mailový marketing.

Emailing pro WordPress
Série o emailing službách nejen pro WordPress.

SmartEmailing.cz - administrace po registraci

Tvorba seznamů s kontakty

Kontakty a seznamy > Seznam kontaktů > + Nový seznam kontaktů

Při první návštěvě sekce Kontakty a seznamy budete rovnou vyzváni k založení nového seznamu. Při jeho tvorbě budete mít k dispozici základní i rozšířené nastavení, jako např. jméno a e-mail odesílatele, adresu pro odpovědi, upozornění na odhlášení, údaje o odběratelích a další. Pokud nebudete chtít rozšířené nastavení řešit hned, je třeba alespoň vyplnit adresu odesílatele. Na tu vám obratem přijde potvrzovací e-mail. Po jeho prokliknutí se SmartEmailing propojí s vaší e-mailovou adresou pro odesílání newsletterů a doporučí doplnění DNS záznamů. Díky tomu budou odesílané e-maily ještě důvěryhodnější.

Po potvrzení e-mailu potvrďte vytvoření pomocí tlačítka Uložit seznam kontaktů. K přehledu všech takových seznamů se kdykoli dostanete přes menu Kontakty a seznamy > Seznamy kontaktů.

Přehled kontaktů

Kontakty a seznamy> Kontakty

Zde spravujete veškeré kontakty na odběratele, které jste nasbírali (příp. naimportovali dříve nasbírané). Můžete přidat nový kontakt i ručně nebo některé kontakty přidat na blacklist.

Seznam kontaktů

Segmenty – specifičtější třídění kontaktů

Kontakty a seznamy > Segmenty

Segmenty umožňují vytvořit seznam kontaktů podle dalších kritérií. Následně je možné vytvořit samostatnou kampaň jen pro ně

Segmenty

Vlastní pole pro kontakty

Kontakty a seznamy > Vlastní pole

Pokud potřebujete u kontaktů uložit specifické informace, pro něž zatím neexistuje pole, můžete si toto pole vytvořit.

Vlastní pole

Import kontaktů

Kontakty a seznamy > Nový import kontaktů nebo Fronta importů

Na těchto místech je možné naimportovat vlastní databázi kontaktů.

Import kontaktů

Zpracování osobních údajů

Kontakty a seznamy > Účely zpracování osobních údajů

Své účely pro zpracování osobních údajů můžete rozepsat v této části menu.

Tvorba newsletteru

Kampaně > Emaily

Novou kampaň jednoduše založíte pomocí tlačítka + Vytvořit nový email. Můžete k tomu použít předdefinované šablony, editovat základní šablonu nebo vytvořit vlastní. Předdefinovaných šablon je k dispozici hned několik. U všem si můžete zobrazit náhled nebo rovnou pokračovat jejím výběrem pomocí tlačítka Použít Smart editor.

Zadejte název kampaně a předmět e-mailu. Samotná úprava zprávy probíhá pomocí builderu, po najetí na libovolný prvek se vám v zobrazí jeho možnosti, resp. popis. Po kliknutí můžete prvek editovat. Ve spodní části pod builderem můžete přidat přílohy nebo zadat e-maily pro odeslání náhledu.

E-mail můžete uložit jako koncept nebo rovnou pokračovat k odeslání. Na další stránce tak můžete vybrat seznamy odběratelů, pro které je určen, nastavit čas odeslání a také jméno a e-mail odesílatele. Před odesláním se dostanete ještě ke shrnutí a závěrečnému potvrzení.

Automatické e-maily

Smart kampaně > Smart kampaně / Triggery

Automaticky rozesílané e-maily najdete ve Smart kampaních. Přes ně můžete vytvořit poděkování za odběr pro nové odběratele, a to i s případnou časovou podmínkou. Jinak podmíněné e-maily najdete pod Triggery. Vybrat si můžete např. odeslání po kliknutí na odkaz, na základě data (přání k narozeninám/svátku) a další.

Tvorba SMS

Kampaně > SMS | Smart kampaně > Vytvořit novou SMS Smart kampaň

SmartEmailing umožňuje i tvorbu hromadných SMS zpráv. Přes kampaně vytvoříte běžnou SMS s libovolným textem, přes Smart kampaně ji můžete navíc podmínit odesláním pouze na nové kontakty.

Testování účinnosti kampaní

Kampaně > A/B Testování

V této sekci můžete porovnat a vyhodnotit účinnost dvou svých kampaní.

SmartEmailing - A/B test kampaní

Propojení s produktovým feedem nebo RSS kanálem

Kampaně > Feed

SmartEmailing se dokáže napojit na produktový i RSS feed a umožní vám tak vkládat produkty nebo články do e-mailů zcela jednoduše.

SmartEmailing - Feed

V šablonách Základní plná a Základní prázdná najdete při tvorbě kampaně pole Články RSS. Přes ikonku tužtičky můžete vybrat konkrétní články, které chcete zobrazit.

Tvorba formulářů (klasický, pop-up, vyjíždějící)

Formuláře

SmartEmailing nabízí jednoduchou možnost tvorby tří typů formulářů na stránky – klasický, pop-up a vyjíždějící.

Klasický statický formulář můžete vložit na libovolné místo na svém webu. U vyskakovacího (pop-up) lze nastavit, kdy se návštěvníkům zobrazí (po uplynutí určitého času nebo při scrollování). Vyjíždějící se na stránky vkládá v podobě tlačítka, po jehož stisknutí se zobrazí. S typem formuláře rovnou vybíráte i šablonu, kterou v následujícím kroku editujete.

V posledním kroku vyberete, do kterých vytvořených seznamů se mají noví odběratelé zapsat. V rozšířeném nastavení lze dále zvolit, co dělat s kontakty, které již v databázi jsou, nebo nastavit double opt-in (řeší se pomocí double opt-in kampaně).

Vložení formulářů na stránky (WordPress)

Formuláře > ikonka vložení u libovolného formuláře

SmartEmailing vytvoří ke každému formuláři několik možností, přes něž je můžete vložit na své stránky – JavaScript, kompletní i zjednodušené HTML nebo např. jen odkaz na webový formulář.

V redakčním systému WordPress můžete vygenerované HTML vložit do libovolné stránky nebo příspěvku přes blok Vlastní HTML.

Do zápatí nebo do postranního panelu jej vložíte pomocí widgetu Vlastní HTML.

Pro vyskakovací okno doporučujeme vložit javascriptový kód ihned pod počáteční tag <body> (zpravidla se nachází v souboru header.php nebo index.php).

Plugin SmartEmailing.cz pro WordPress

Pro jednoduché propojení s WordPress můžete využít i oficiální plugin. Ovšem pozor – v době vydání tohoto článku nebyla k dispozici aktualizace testovaná s aktuální verzí WordPress.

Po instalaci je nutné jej propojit s účtem na SmartEmailingu přes API klíč. Ten si můžete vygenerovat na svém účtu na SmartEmailingu v menu Můj účet > API klíče. Následně jej vložíte ve WordPress administraci pluginu a potvrdíte.

Díky tomuto pluginu můžete vkládat své vytvořené formuláře do stránek a příspěvků pomocí nového bloku (stačí vyhledat část názvu SmartEmailing).

Další nástroje a možnosti služby SmartEmailing

Prošli jsme si základní možnosti služby SmartEmailing, které využijí i autoři menších projektů. Za zmínku stojí ještě statistiky (menu Statistiky), v nichž můžete sledovat míru odezvy v rámci jednotlivých kampaní, a také tracking (Můj účet > Tracking), tedy sledování pohybu kontaktů na vašich stránkách.

V případě, že byste v nastavení tápali, je samozřejmě k dispozici nápověda zdarma a případně i placené školení. Pro velké projekty a firmy SmartEmailing nabízí odborné vedení e-mailových kampaní vč. kompletní převzetí této marketingové agendy.

Co se týče financování – SmartEmailing nemá žádný tarif zdarma (pouze ten zkušební), nejnižší tarif do 500 odběratelů stojí 160 Kč (bez DPH) měsíčně. Služba ale počítá i s velkým počtem odběratelů (50 000 a více).

Napsat komentář