Migrace databáze WordPress na jiný webhosting

Již několikrát jsem řešil problém s migrací databáze WordPressu z Wedosu na Český hosting. Zde je stručný návod na export a import databáze na jiný hosting včetně několika chyb, s kterými jsem se setkal.

Export databáze

  1. Přihlaste se do phpMyAdmid (stávající hosting)
  2. V levém sloupci si vyberte databázi (zobrazí se poté přehled tabulek)
  3. Posuňte se úplně dolů a klikněte na “ Zaškrtnout vše
  4. Hned vedle v rozbalovací liště klikněte na „Zaškrtnuté“ a vyberte „Export
  5. Na nové obrazovce zvolte způsob exportu „
  6. V části výstup na řádku Komprese vyberte zagzipováno (zmenší velikost databáze při exportu)
  7. V části Parametry pro výstupní formát: na řádce Datázový systém nebo starší verze MySQL se kterým má být výstup kompatibilní: vyberte z rozbalovací lišty MYSQL40 a zvolte proveď. Poté se databáze exportuje.

Import databáze

  • Přihlaste se do phpMyAdmid (nový hosting)
  • V levém sloupci klikněte na jméno nové databáze (prázdná databáze)
  • V horní liště klikněte na Import
  • Na nové obrazovce vedle „Procházet váš počítač:“ klikněte na tlačítko Browse, vyberte exportovaný soubor databáze
  • Ve sporná části Parametry pro výstupní formát: v řádku Režim kompatibility SQL: zvolte MYSQL40
  • Pak klikněte na proveď, databáze je importovaná

Možné chyby importu/exportu databáze WordPressu

Chyba #1064 ‚TYPE=InnoDB… – v mém případě tohle byla chyba, přes kterou jsem se nemohl dostat. Řešením bylo otevřít exportovanou databázi v textovém editoru (PSPad, notepad atd.) a nahradit všechny výrazy „TYPE=INNODB“ výrazem „Engine=InnoDB“ viz rada na stackoverflow.com

Chyba #1046 – No database selected – zkontrolujte jestli jste vybrali databázi kam importovat

#1044 – Access denied for user ‚xxx‘ to database ‚information_schema‘ – při exportu jste vybrali information_schema. To ale není potřeba obnovovat, jsou tam interní data MySQL. Exportujte databázi znovu podle návodu výše. tuto chybu jsem dohledal díky dotazu na Webtrhu
 

 

 

Napsat komentář