Jak moc je důležitá doména z hlediska SEO

Po obecných informacích a seznámení s metodami se vrhneme na SEO prakticky a podíváme se na to, jak moc důležitá je pro SEO samotná doména webových stránek, jak ji vybrat a čeho se vyvarovat.

Doména pro SEO zanedbatelný vliv

Ještě před takovými osmi či devíti lety se opravdu hodně řešila míra toho, jak zvolená doména ovlivňuje pozici webových stránek ve výsledcích vyhledávání. Algoritmy u nás nejpoužívanějších vyhledávačů totiž opravdu upřednostňovaly ty stránky, které hledaný výraz obsahovaly i v doméně. To je však naštěstí již minulostí, protože doména neříká nic o tom, jak kvalitní web se pod ní schovává.

Je to logické, jako příklad si můžeme uvést třeba známé internetové obchody s elektronikou, výpočetní technikou, mobilními telefony a dalšími vymoženostmi. Nemusíme je ani uvádět jménem a jistě hned tušíte, koho máme na mysli. Ani jeden z nich nemá v názvu ani jedno z klíčových slov uvedených v první větě, přesto budou ve výsledcích vyhledávání figurovat na prvních místech. Proč? Protože mají kvalitní a relevantní obsah a v neposlední řadě také řadu spokojených zákazníků, recenzí a zpětných odkazů (linkbuilding si ještě v některém z dalších článků probereme podrobněji).

Jakou si zvolit doménu

Doména a její podoba ovlivní vaši nalezitelnost na internetu jen velmi málo, přesto je ale dobré věnovat jejímu výběru nějaký čas. Pojďme se podívat na nějaké osvědčené tipy.

Jakou doménu prvního řádu?

  • V českém prostředí se nejčastěji užívají koncovky .cz, .com a .eu.
  • Domény prvního řádu se dají rozdělit do dvou skupin:
    • národní (.cz, .sk, atd.),
    • nadnárodní (.com, .org, .net, .info atd.).
  • Obecně platí, že pro ryze český trh se nejvíce hodí naše národní koncovka .cz, protože tu si český zákazník nejsnáze zapamatuje.
  • Nadnárodní koncovky jsou univerzální a hodí se pro různá využití, např. i pro vícejazyčné weby.

Základy SEO
Série článků kde se podíváme na základy SEO

Jak na doménu druhého řádu?

  • Pro doménu druhého řádu (často se o ní pro zjednodušení mluví pouze jako o doméně) byste měli zvolit jednoduchý, krátký tvar, který se snadno zapamatuje.
  • Doménu zvolte s ohledem na název společnosti, stěžejní produkt nebo činnost, kterou vykonáváte, ne na klíčová slova.
  • Pokud máte jako jednotlivec (podnikatel) méně četné příjmení, můžete zkusit i variantu domény s ním.
  • Nepoužívejte pomlčky, čísla a dlouhá slova či dokonce slovní spojení. Čím kratší a jednodušší doména, tím lépe. Doména s pomlčkou může sloužit k přesměrování na doménu bez pomlčky, ale jako primární ji určitě nedoporučujeme.
  • Myslete i na to, že svou doménu možná budete někomu pravidelně diktovat do telefonu, sdělovat osobně nebo psát emailem. Doména by tedy měla být snadno vyslovitelná, napsatelná i zapamatovatelná.
  • Při výběru se můžete také odrazit od toho, co používá konkurence, a odlišit se.

A co doména třetího řádu?

  • Domény třetího řádu se využívají zejména pro podstránky typu e-shop (např. obchod.mojedomena.cz) nebo blog (zapisnik.mojedomena.cz).
  • Existuje ale i další doména třetího řádu, kterou všichni pravidelně používají, ale často si ani neuvědomují, že se o doménu třetího řádu jedná. Ano, je to typické www (www.mojedomena.cz).
  • Pokud přemýšlíte, zda je doména lepší s www, nebo bez www, pak můžeme říci, že z hlediska SEO na tom nezáleží. Z pohledu návštěvníků na tom také téměř nezáleží a v posledních letech už se zcela automaticky přistupuje k přesměrování z jedné varianty na druhou.

To bude k výběru domény z hlediska SEO vše a v příštím článku se podíváme na samotné základní nastavení webové stránky

Další zajímavé informace o doméně najdete v článku Jak vytvořit název domény pro web

Napsat komentář