Název a popis stránky z hlediska SEO a jejich nastavení ve WordPress

V dalším dílu našeho seriálu o SEO se podíváme na název stránky „title tag“ a popis stránky „meta description“ a jejich nastavení v redakčním systém WordPress. Jedná se o základní on-page faktory, které jsme vám přiblížili v jednom z předchozích článků.

Název stránky (title tag) se zobrazuje všude

Při zřizování nových webových stránek patří title tag mezi první věci, které v nastavení řešíte. Už v minulém článku o doménách z pohledu SEO jsme naznačili, že název stránek je mnohem důležitější než samotná doména. Důvod je prostý, název se zobrazuje všude – ve výsledcích vyhledávání, v záhlaví a panelech webového prohlížeče i ve sdílených odkazech na sociálních sítích.

Title tag, jak už jeho název napovídá, má vystihovat hlavní zaměření konkrétní stránky. Doporučená délka se udává mezi 50 a 65 znaky, delší názvy vyhledávače i prohlížeče automaticky zkracují. Do názvu je dobré uvést název společnosti či značku (případně doménu) a hlavní klíčové slovo nebo klíčovou frázi. Určitě do názvu nepoužívejte obecné fráze jako je např. uvítání!

Title tag se zobrazuje se na dvou důležitých místech

  1. v záhlaví prohlížeče (název panelu prohlížeče),
  2. v odkazu ve výsledcích vyhledávání (na Google, Seznamu atd).

Doporučení k tvorbě title tagu

  • Raději kratší – do title tagu nelze dostat všechno, moc dlouhý titulek se nevejde do panelu prohlížeče a vyhledávač ho pravděpodobně zkrátí.
  • Srozumitelný – title tag neni jen místo, kam vložíte několik klíčových slov. Klíčové slovo může obsahovat, ale title tag by měl být srozumitelný, výstižný a popisný vzhledem k dané stránce.
  • Název firmy a webu raději na konec – pokud chcete dát název firmy nebo webu (doménu) do title tagu, dejte to raději na konec. Title tak začněte tím, o čem je daná stránka.

Základy SEO
Série článků kde se podíváme na základy SEO

Title tag v prohlížeči

Na obrázku výše vidíte title tag v prohlížeči (panel okna). V prvním označeném čtverci vidíte, jak prohlížeč automaticky zkrátí dlouhý title tag. Druhý čtverec níže je celý title tag, který se zobrazí, pokud najedete kurzorem myši na title tag v prohlížeči.

Také zde můžete vidět, že title tag na wpmax se automaticky tvoří z názvu článku a domény wpmax.cz. Používáme na to plugin Yoast SEO. Níže v článku vám ukážeme, jak to máme na wpmax.cz nastaveno.

Popis stránky (meta description) ovlivňuje hlavně návštěvníky

Dalším důležitým bodem při zakládání webových stránek je vyplnění meta description. Jedná se o popis stránky, který se také zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Vyplnění nemá na SEO velký vliv, zato však ovlivňuje přímo návštěvníky, které by měl nalákat k prokliknutí odkazu.

Jeho délka by se měla pohybovat mezi 70 a 160 znaky a platí pro něj, že by měl být nejen zajímavý, ale zejména relevantní k obsahu. I zde platí, že delší text si vyhledávače (popř. sociální sítě) zkrátí, pozor si ovšem dejte i na příliš krátké popisy, které mohou vyhledávače nahradit vlastními (berou je např. z popisů kategorií, v e-shopech z názvů produktů apod.).

Na níže uvedených obrázcích vidíte zobrazení meta description ve vyhledávači Google (vlevo) a nastavení meta description v administraci WordPress pomocí pluginu Yoast SEO, který vám vytvoří widget pod každým článkem, kde upravujete mnoho SEO parametrů. Trochu matoucí je ten český překlad „Meta popis“, nechali bychom tam i v češtině meta description.

WordPress – kde nastavit title a meta description

Používáme plugin Yoast SEO pro nastavení title tagu i meta description. Title tag se nastavuje automaticky podle nastavení Yoast SEO, avšak můžete si ho upravit podle potřeb pod každým článkem, vizte obrázek výše. Jen jsou zde nešikovně přeložené Title jako SEO nadpis a meta description jako metapopis. Už řešíme ve skupině wp překladů na slacku, jestli to neponechat v původním znění v angličtině.

Jak vidíte na obrázcích výše, na wpmax se generuje title (SEO nadpis) automaticky, avšak meta description (meta popis) doplňujeme ručně. Pokud ho nedoplníte, tak si vyhledávač vezme první větu nebo dvě, zařízne je podle potřebné délky (160 znaků) a použije. My osobně se snažíme meta description upravit tak, aby se délkou vešel a byl co nejvíce výstižný pro čtenáře. Na obrázku níže vidíte widget, který se zobrazuje pod článkem a kde upravujeme meta description (Meta popis).

meta description

Napsat komentář